آخرین مطالب

صدای بهورز

صدای بهورز

صدای بهورز

 

 

سلام عرض میکنم  دست گشاده هستم بهورز خ.ب.کیکن ازتوابع شهرستان مریوان، امیدوارم که گله ای که اینجانبه به عنوان یک خدمتگزار کوچک عرصه ی سلامت از مسئولین محترم دارم ازطریق این کانال به سمع ونظر آ نان برسد وشاید این گله ای که من دارم گله ی بسیاری ازهمکارای دیگرباشد،      آ ری مدت مدیدیست که ماراجع به سیگار ومضرات آ ن وانواع دود وبیماریهای مرتبط با آ ن بامردم وافراد سیگاری میگوییم وآنان را  ازعواقب سیگار وقلیان ودود بیم میدهیم، هنوز برای سئوالی که آ نان میپرسیدند اگرسیگار اینقدر مضراست چرا تولید میشود،جوابی جزاینکه منافع گروهی درتولید همان سیگاراست، نیافته بودیم، حالا اکثر زمینهای کشاورزی اطراف روستاهای من ودیگر روستاها که تا پارسال وسالهای گذشته، شبدر ویونجه وگوجه وخیار وسایر سبزیجات وسیفی جات معطر وخوشمزه بود، اکنون زیر کشت تنباکو رفته وتمام خانواده هارا درمزارعشان مشغول به کار کرده، چه چیزی باعث علاقه وافر مردم به کشت تنباکوشده؟ آ یا تقاضای زیاد برای تباکو نیست؟ آ یا بازگذاشتن دست کسانی که تنباکو میخرند وسیگار تولید میکنند ،باعث روی آ وردن کشاورزان به کشت تنباکو نشده ؟کشت تنباکو درمحیط من شده همان کشت خشخاش درافغانستان که امری قبیح است وهمه آ ن رانکوهش میکنند، دیگرنمیتوانم ازسیگارومضرات  آ ن بامردم بگویم، چون بلافاصله میپرسند، اگرسیگارودود بداست چرا دولت آ ن رامیخرد، مگرتباکو به غیراز سیگار وقلیان وخلاصه به جز برای دود کردن چه مصارف دیگری دارد، وتأسف آ ورترین بخش این ماجرا ی تنباکواین است که تمام اعضای خانواده ازکوچک وبزرگ درکشت وپرورش تنباکودخیلند، وآ یا به نظر شماکارکردن درمزرعه ی تنباکو  سرآغاز ی برای کنجکاوی ودرنتیجه واردشدن جوان، نوجوان وحتی درآ ینده ،کودک خانواده، برای واردشدن به دنیای دود وسیگار و.......نیست؟

 

 

وبلاگ سلام بهورز salambehvarz.rozblog.com 

لینک ارسال مطالب و دیگر فایلها به کانال رسمی سلام بهورزtelegram.me/jabervasileh 

به کانال رسمی سلام بهورز بپیوندیدtelegram.me/salambehvarz

 

 

 

 

 

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش